پیش دبستانی دنیای کودک

به پیش دبستانی دنیای کودک خوش آمدید

درباره ما

مهدکودک دنیای کودک بسیار خرسند و مفتخر است که در راستای تربیت و رشد و بالندگی کودکان فعالیت می نماید و پذیرای گلهای زندگیتان است و قدردان انتخاب و اعتماد شماست. این مجموعه سعی دارد تا با فراهم نمودن محیطی فعال و بهره گیری از مربیان متخصص زمینه را برای رشد همه جانبه کودکان مهیا سازد و علاوه بر توجه به مسائل آموزشی و تربیتی و نیازهای جسمانی مانند تغدیه و بهداشت به نیازهای عاطفی و روانی کودکان همچون آرامش ، احساس امنیت و عشق و محبت نیز توجه ویژه دارد و نیز سعی دارد در جهت ارتقا این اهداف از رهنمودهای شما بهره مند گردد. بدیهی است پیشنهاد و انتقاد شما موجب دغدغه مندی بیشتر مسئولان این مرکز ونشاط وتعالی فرزندانتان خواهد شد.
ما با عشق به کاری که بر عهده داریم همه تلاشمان عاشقانه و شادمانه زیستن خردسالانمان در مهد دنیای کودک است.

مربیان

  • پریان حیدری

    کارشناسی ارشد
    روانشناسی شخصیت
    گذراندن دوره‌های آزمون هوشی وکسلر
    دوره زبان زندگی NVC
    دوره تحلیل رفتار متقابل TA
    دوره درمان شناختی رفتاری CBT
    طرحواره درمانی
    دوره فرزندپروری
    دوره NLP

  • مهدیه قاسم پور

    کارشناسی علوم تربیتی
    گذراندن دوره آموزشی ، آشنایی با سواد شکوفایی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزشی کلاسداری
    دوره آموزشی آشنایی با رویکردها
    دوره آموزشی آشنایی با تاریخ ادبیات کودک و بلندخوانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آشنایی با زبان زندگی NVC
    دوره آموزشی قصه گویی و نمایش خلاق
    دوره آموزشی الفباورزی و آواورزی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

  • مهرسا یعقوبی

    کارشناس ارشد رفتار حرکتی
    گذراندن دوره آموزش آشنایی با سواد شکوفایی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزشی کلاسداری
    دوره آموزش آشنایی با تاریخ ادبیات کودک و بلندخوانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آشنایی با زبان زندگی NVC
    دوره آموزش قصه گویی و نمایش خلاق
    دوره آموزش الفباورزی و آواورزی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

  • نجلا کوپائی ملک

    کارشناس آموزش و پرورش
    مدرک بین الملی مربی نقاشی کودک
    دوره معلمان خلاق و اثربخش
    گذراندن دوره آموزشی ضمن خدمت
    کارگاه روانشناسی زبان گفتاری کودکان
    دوره قصه گویی خلاق
    دوره پرورش خلاقیت کودکان
    دوره آموزش کلاسداری
    کارگاه بازی هدفمند و ریتمیک

  • زهرا اصغری

    کارشناس علوم تربیتی
    دوره آموزش الفباورزی و آواورزی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزش قصه گویی و نمایش خلاق
    دوره آموزشی سواد شکوفایی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    گذراندن دوره آموزشی بلندخوانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزشی آشنایی با زبان زندگی NVC

  • حوریه اسدی

    کارشناس حسابداری
    گذراندن دوره آموزش آشنایی با سواد شکوفایی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزشی کلاسداری
    دوره آموزشی آشنایی با رویکردها
    دوره آموزش آشنایی با تاریخ ادبیات کودک و بلندخوانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزشی آشنایی با زبان زندگی NVC
    دوره آموزش قصه گویی و نمایش خلاق
    دوره آموزش الفباورزی و آواورزی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

  • تارا بابائی

    کارشناس روانشناسی
    گذراندن دوره آموزشی مدیریت کنترل خشم کودکان
    دوره آشنایی با ادبیات کودک و بلندخوانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزش قصه گویی و نمایش خلاق
    دوره آشنایی با رویکرد آموزشی

  • بهاره سیف زاده

    کارشناسی
    تسهیلگر کتاب کودک و نوجوان
    عضو شورای کتاب
    گذراندن دوره ارتباط با کودک و کلاسداری
    تسهیلگر و دانش آموخته موسسه ازتا
    گذراندن دوره NVC
    گذراندن دوره بازیهای خیالی و نمادی
    گذراندن دوره قصه گویی و نمایش خلاق
    گذراندن دوره آموزشی بلندخوانی ، شیوه‌ها و کارکردها

  • بیتا شاکری

    کارشناس تسهیلگر و مربی هنر کودک
    رشته تخصصی هنر ماندالا
    دارنده مدرک بین المللی هنر کودک (نقاشی و سفال)

  • ندا نایب

    کارشناسی
    دارای مدرک زبان
    upper intermediate & pre advande
    از مجتمع فنی تهران
    تربیت مدرسی زبان انگلیسی TTC
    گذراندن دوره تحلیل رفتار متقابل TA
    گذراندن دوره NVC
    گذراندن دوره شفای نور
    گذراندن دوره شفای زخم
    گذراندن دوره رهایی از مقاومت

  • پریان حیدری

    کارشناسی ارشد
    روانشناسی شخصیت
    گذراندن دوره‌های آزمون هوشی وکسلر
    دوره زبان زندگی NVC
    دوره تحلیل رفتار متقابل TA
    دوره درمان شناختی رفتاری CBT
    طرحواره درمانی
    دوره فرزندپروری
    دوره NLP

  • مهدیه قاسم پور

    کارشناسی علوم تربیتی
    گذراندن دوره آموزشی ، آشنایی با سواد شکوفایی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزشی کلاسداری
    دوره آموزشی آشنایی با رویکردها
    دوره آموزشی آشنایی با تاریخ ادبیات کودک و بلندخوانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آشنایی با زبان زندگی NVC
    دوره آموزشی قصه گویی و نمایش خلاق
    دوره آموزشی الفباورزی و آواورزی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

مربیان

  • مهدیه قاسم پور

    کارشناسی علوم تربیتی
    گذراندن دوره آموزشی ، آشنایی با سواد شکوفایی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزشی کلاسداری
    دوره آموزشی آشنایی با رویکردها
    دوره آموزشی آشنایی با تاریخ ادبیات کودک و بلندخوانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آشنایی با زبان زندگی NVC
    دوره آموزشی قصه گویی و نمایش خلاق
    دوره آموزشی الفباورزی و آواورزی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

  • مهرسا یعقوبی

    کارشناس ارشد رفتار حرکتی
    گذراندن دوره آموزش آشنایی با سواد شکوفایی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزشی کلاسداری
    دوره آموزش آشنایی با تاریخ ادبیات کودک و بلندخوانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آشنایی با زبان زندگی NVC
    دوره آموزش قصه گویی و نمایش خلاق
    دوره آموزش الفباورزی و آواورزی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

  • نجلا کوپائی ملک

    کارشناس آموزش و پرورش
    مدرک بین الملی مربی نقاشی کودک
    دوره معلمان خلاق و اثربخش
    گذراندن دوره آموزشی ضمن خدمت
    کارگاه روانشناسی زبان گفتاری کودکان
    دوره قصه گویی خلاق
    دوره پرورش خلاقیت کودکان
    دوره آموزش کلاسداری
    کارگاه بازی هدفمند و ریتمیک

  • زهرا اصغری

    کارشناس علوم تربیتی
    دوره آموزش الفباورزی و آواورزی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزش قصه گویی و نمایش خلاق
    دوره آموزشی سواد شکوفایی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    گذراندن دوره آموزشی بلندخوانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزشی آشنایی با زبان زندگی NVC

  • حوریه اسدی

    کارشناس حسابداری
    گذراندن دوره آموزش آشنایی با سواد شکوفایی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزشی کلاسداری
    دوره آموزشی آشنایی با رویکردها
    دوره آموزش آشنایی با تاریخ ادبیات کودک و بلندخوانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزشی آشنایی با زبان زندگی NVC
    دوره آموزش قصه گویی و نمایش خلاق
    دوره آموزش الفباورزی و آواورزی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

  • تارا بابائی

    کارشناس روانشناسی
    گذراندن دوره آموزشی مدیریت کنترل خشم کودکان
    دوره آشنایی با ادبیات کودک و بلندخوانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
    دوره آموزش قصه گویی و نمایش خلاق
    دوره آشنایی با رویکرد آموزشی

  • بهاره سیف زاده

    کارشناسی
    تسهیلگر کتاب کودک و نوجوان
    عضو شورای کتاب
    گذراندن دوره ارتباط با کودک و کلاسداری
    تسهیلگر و دانش آموخته موسسه ازتا
    گذراندن دوره NVC
    گذراندن دوره بازیهای خیالی و نمادی
    گذراندن دوره قصه گویی و نمایش خلاق
    گذراندن دوره آموزشی بلندخوانی ، شیوه‌ها و کارکردها

  • بیتا شاکری

    کارشناس تسهیلگر و مربی هنر کودک
    رشته تخصصی هنر ماندالا
    دارنده مدرک بین المللی هنر کودک (نقاشی و سفال)

  • ندا نایب

    کارشناسی
    دارای مدرک زبان
    upper intermediate & pre advande
    از مجتمع فنی تهران
    تربیت مدرسی زبان انگلیسی TTC
    گذراندن دوره تحلیل رفتار متقابل TA
    گذراندن دوره NVC
    گذراندن دوره شفای نور
    گذراندن دوره شفای زخم
    گذراندن دوره رهایی از مقاومت

  • پریان حیدری

    کارشناسی ارشد
    روانشناسی شخصیت
    گذراندن دوره‌های آزمون هوشی وکسلر
    دوره زبان زندگی NVC
    دوره تحلیل رفتار متقابل TA
    دوره درمان شناختی رفتاری CBT
    طرحواره درمانی
    دوره فرزندپروری
    دوره NLP

مطالب

۱۰ فرمان مهدکودک

۱) برای ورود کودک خود به مهدکودک از قبل علاقه مندی، حمایت و تشویق لازم را فراهم آورید.

۲) با کودک خود راجع به مهدکودک و اینکه آنجا چه فعالیت هایی انجام می شود، صحبت کنید: اسباب بازی، بچه ها، خواب، قصه، موسیقی و...

۳) خودتان کودک را با مهد آشنا کنید: کجا اتاق اوست و جای دست شویی را نشان اش بدهید و او را به مربیان معرفی کنید.

۴) اگر کودک نگرانی دارد بگذارید راجع به آن صحبت کند. او می تواند اشیای آشنا و یا حتی عکس هایی را از خانواده همراه خود داشته باشد.

۵) زمان فعالیت های روزانه کودک را از قبل متناسب با شرایط مهدکودک رفتن اش فراهم آورید (مثلا زمان خواب و بیداری، لباس پوشیدن و...)

۶) وقتی تصمیم گرفتید کودک تان را به مهدکودک بفرستید، در تصمیم خود جدی باشید و اگر مشکلی پیش آمد، سعی کنید مشکل را رفع نمایید، نه اینکه از مهد رفتن کودک تان انصراف دهید.

۷) حتما سر ساعت تعیین شده برای بردن فرزندتان از مهد اقدام کنید و کودک را منتظر نگذارید زیرا در این صورت نگران شده و فکر می کند که شما فراموش کرده اید او را برگردانید.

۸) وقتی کودکان از نگرانی هایشان برای مهد رفتن می گویند به آنها گوش دهید و بگویید بچه های دیگری هم این مساله را داشته اند و بعضی از آنها می ترسند؛ چون نمی دانستند که چه طور باید به مربی خود بگویند که می خواهند دست شویی بروند یا گرسنه هستند. گاهی پیش می آید که بعضی از بچه ها، بچه های دیگر را اذیت می کنند و کودکان نمی دانند که چه کار باید بکنند، بنابراین از کودک خود بپرسید: «آیا تو هم از این مشکلات داری، چیزی هست که تو را در مهد اذیت کند؟!» این کمک می کند که ما متوجه مشکل کودک در مهد بشویم و به برطرف شدن آن کمک کنیم.

۹) در شروع، کودک ممکن است مشکلاتی داشته باشد. به تشویق های تان ادامه دهید.

۱۰) همه والدین حق دارند گاهی در طی روز سری به مهد بزنند و ملاقات سرزده ای از آنجا داشته باشند تا از وضعیت فرزندشان باخبر شوند. با آگاهی شما، صبر و شکیبایی تان و حتی گاهی کمی جدیت شروع مهدکودک می تواند خاطره ای هیجان انگیز و لذت بخش برای فرزندتان باشد.